آموزش «نیروی محرکه یک جامعه دانش محور» است.

[ad_1]

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش موتور محرک جامعه دانش بنیان است.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در نشست مشترک شورای توسعه و توسعه استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با شعار «تولید; وی گفت: بر اساس دانش، ایجاد اشتغال. آموزش بدون شک «نیروی محرکه یک جامعه دانش محور» است. اگر در حوزه‌های دانش‌محور عوامل را به دو دسته مروج و بازدارنده تقسیم کنیم، می‌توان با قاطعیت گفت که آموزش نقش بی‌بدیلی در ارتقای اشتراک دانش دارد.

نوری با اشاره به اینکه مطالعات زیادی درباره نقش آموزش و پرورش در جوامع مختلف انجام شده است که همگی کارآمدی نظام آموزشی را اثبات می کند، افزود: برای رسیدن به «ایرانی قدرتمند» باید به نتایج تحقیقات توجه کرد و پژوهش. انجام دادن. البته ما شاهد ظهور نیروی انسانی قوی و ماهر در بسیاری از زمینه ها و پیشرفت های فناوری در کشور بوده ایم و معتقدم بدون این ها امروز کشور پیشرفته ای از نظر علم و فناوری وجود ندارد.

وی با اشاره به شعار سال 1401 اعلام کرد: بدون شک تولید دانش بنیان می تواند به اشتغال زایی حداکثری منجر شود. به عنوان مثال در شرایط عادی بازده سرمایه در خوشبینانه ترین زمان ها حدود 30 درصد است در حالی که در تولید دانش بنیان بازده سرمایه 100 درصد و گاهی حتی بیشتر خواهد بود و این چنین است، ما تجربه داریم که این شرکت ها با تولید محتوا بیش از سرمایه اولیه خود به دست آورده اند و این نشان می دهد که در تولید دانش بنیان بهره وری به طور کامل محقق می شود.

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای تحقق شعار سال ابتدا باید بپذیریم که هر یک از ما نقش “پیشرو، هسته ای” داریم و برای ایفای این نقش، بازی او از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای دانش‌بنیان داشته باشیم، باید با برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی‌شده در هر حوزه، به علم، دانش و آموزش بیشتر توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مولفه های اقتصادی «تولید ناخالص داخلی» است که سه رکن «بازده سرمایه»، «شاخص انسانی» و «شاخص حقوق صاحبان سهام» دارد. تولید ناخالص داخلی و ارکان آن، همه محققین و صاحب نظران به بازگشت سرمایه و ارزش افزوده در بخش آموزش معتقدند و آگاهند که اگرچه در گذشته نرخ بازدهی بر مبنای سرمایه گذاری در آموزش و پرورش حدود 10 درصد برآورد می شد، اما در شرایط امروزی. در دنیا ثابت شده است که این بسیار بیشتر از این است.

نوری با تاکید بر اینکه نظام آموزشی باید دانش محور باشد، گفت: امروزه نه تنها میزان پوشش تحصیلی توسط دانش آموزان است که ما را به هدف مورد نظر آموزش نمی رساند، بلکه میزان پوشش تحصیلی است. آموزش با کیفیت» یکی از راه های مورد نظر برای دستیابی به این هدف با اجرای عملیات نظام آموزش دانش بنیان است.

وی افزود: بیایید تلاش کنیم، هر کاری که در حوزه آموزش انجام می شود. فلسفه و روش «دانش پایه» وجود دارد. نظام آموزشی امروز فقط مبتنی بر «آموزش جعلی» است و برای دانش محور بودن آن باید نظام آموزشی را مبتنی بر فلسفه، استعداد و توانایی داشته باشیم و برنامه درسی درستی داشته باشیم، منصفانه و منطقی برای آن، اگر این اتفاق بیفتد. برای دانش آموزان در سطح سند. ما با آموزش به کل حوزه نزدیک خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه باید با ایجاد فضای مناسب و لازم دانش آموزان را به این نقطه برسانیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند فلسفه تعلیم و تربیت در هر موضوعی را تبیین و بیان کردند، پس دانش آموزان چه باید بکنند؟ منطق و فلسفه هر مشکل را در زمینه تحصیلی خود بدانند، زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات آنها حل می شود و دانش آموز در نهایت با ارتقای مهارت های زندگی شما به یک کارآفرین و خلاق تبدیل می شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر فرمودند آموزش و پرورش می تواند شغل های زیادی ایجاد کند. نسلی نوآور، متفکر و کارآفرین و در نتیجه افزایش اشتغال در جامعه.

وی با تاکید بر نقش آموزش و مهارت تلفیقی در کارآفرینی و اشتغال زایی گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان ها ارتقای توان فردی و حرفه ای دانش آموزان است. آموزش حرفه ای می تواند با ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان، سطح اشتغال و کارآفرینی را در جامعه افزایش دهد.

نوری با اشاره به تعدادی از طرح های انجام شده در مدارس گفت: یکی از این طرح ها که سال هاست در ایام نوروز توسط دانش آموزان انجام می شود، طرح پلیس سیار است که تاثیر مثبتی در کاهش دارد. تعداد تصادفات جاده ای در تعطیلات “ما یا پروژه حفاظت از محیط زیست که در آن هر دانش آموز مسئولیت حفاظت از محیط زیست و طبیعت در طول سفرها را دارد. بازی با خانواده. اجرای چنین طرح هایی نشان دهنده نقش درآمدزایی آموزش و پرورش در کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علم یک منبع سرمایه تمام نشدنی و تمام نشدنی برای یک کشور است، گفت: زمانی که جامعه دانش تشکیل شود به قدرت اقتصادی، رشد اقتصادی و کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی کشور می رسد. یک جامعه، افراد به جای بهره برداری از منابع درآمدی مالی کشور مانند نفت و غیره، خود به تولید و درآمدزایی می پردازند.شبکه، طرح جامع کشور و … مورد تاکید قرار گرفته است.

نوری می گوید: یکی از راه های دستیابی به آموزش دانش بنیان، پیش بینی آینده و مطالعه آینده است. با ظهور فن آوری های جدید، جهان به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین باید برای شناخت مسیر آینده تلاش کنیم چرا که آینده دانش آموزان در دستان ماست و این مشکل به راحتی قابل عبور نیست و اشتباهات ما در این مسیر می تواند آسیب های اجتماعی را برای دانش آموزان به دنبال داشته باشد.

وی معتقد است که مسئولان، مدیران و معلمان نظام آموزشی باید با مفاهیم جدید اجتماعی-فرهنگی آشنا شوند: تسلط بر باورها، ارزش ها و رفتارها به عنوان مفاهیم اجتماعی-فرهنگی و درک این موضوع که وقوع هر رفتاری به یک ارزش بستگی دارد، این امر باعث می شود ما بفهمیم. چرا یک رفتار خاص در موارد خاص رخ می دهد و برای کنترل آن چه باید کرد؟ و پس از شناسایی این مشکل، می‌توانیم با استفاده از توانایی‌های دانش‌آموزان و بهره‌برداری از الگوهای جدید، بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل را انتخاب و اجرا کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، نوری گفت: شهید باهنر گفت: در آموزش و پرورش باید از جایی شروع کنیم که مربی می خواهد و به جایی ختم شود که نظام آموزشی است. به محل حوزه آموزش و پرورش و اهداف اسناد بالادستی که از سوی مقام معظم رهبری در اجرای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت درخواست شد و پس از تحلیل شرایط آتی و شناخت بهتر موانع، راهکارهایی را تدوین و اجرا کرد. و گام به گام در نهایت به هدف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.