انتشار توصیه های فرهنگی روز طبیعت

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی توصیه های فرهنگی روز ملی طبیعت در خصوص نوسازی تمدن اسلامی توسط شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی منتشر شد.

در این توصیه که توسط شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی منتشر شده، آمده است:

حفاظت از محیط زیست یک شعار فکری و تقلیدی نیست که در دوران پسامدرن ظهور کرده است، بلکه محور زندگی بشر است که از همان آغاز ایجاد یک ملت، انسان دوستانه، به سوی عدالت و تکیه بر آن به امانت سپرده شده است. دبیرستان اسلامی. نامگذاری مناسب یکی از آینه های باستانی کشور به نام «سیزده به در» به عنوان «روز ملی طبیعت» نشان از درک اهمیت این محور در ساختار تمدن نوین اسلامی دارد. این توصیه و در سه شعار زیر گردآوری شده است.

1. سبز مانند یک گره سبز مانند خانواده

یکی از آیین های این روز گره زدن رنگ سبز و طبیعی گذاشتن آن است که فلسفه آن در متون تاریخی گره زدن زندگی به طبیعت برای سبز نگه داشتن زندگی است. نقطه شروع زندگی هر فرد خانواده است که از طریق آن جهان را بشناسد. خانواده سالم، فرزندی و فرهنگی، پایه‌ای است که پایداری می‌تواند جامعه بشری را به دنیای سبز هدایت کند. این نهاد اساسی به تعبیر رهبری و در محور تمدن نوین اسلامی یکی از مظاهر بیان سیزده در است. روزی که همه خانواده با هم می روند تا به دره ها و دشت ها بروند و روز را با هم بگذرانند.

. شاداب مانند یک گل، سرگرم کننده مانند یک اجتماع است

سیزده در در متون و اسناد تاریخی با پیشوندهای «جشن»، «روز بخیر» و امثال آن ذکر شده است و آن را جشن درخشش فرشتگان توصیف کرده اند.باران به شکرانه خالق و آرزوی مشترک برای یک سال پر. از خیر و برکت از دیرباز مردم در تمامی مناطق واقع در حوضه نوروزی سعی در جشن گرفتن این روز در دامان طبیعت دارند و با پختن غذاهای مختلف و توزیع آن در بین دیگران شادی را با همگان تقسیم می کنند. در سخنان مقام معظم رهبری، آنقدر بر نشاط اجتماعی و زندگی با نشاط تأکید شده است که در بیان سیره سعادتمند پیامبر اکرم (ص) ذکر می شود: «محل زندگی پیامبر نیز محیط شادی است. داره با همه شوخی میکنه خودش مسابقه داد و شرکت کرد. او همیشه در مقابل جمعیت با نشاط بود. او در مقابل مردم چهره ای غمگین و غمگین از خود نشان نمی دهد.

3. بشیر مثل باران، خیرافشان مثل عامر

گرچه سیاست این توصیه، بازنگری در آداب و رسوم و تلفیق کارکردهای این روز با محورهای ساختاری تمدن نوین اسلامی است، اما آنچه نام این روز را برجسته می کند، کلیدواژه ای است که فلسفه اساسی جشن سیزدهم بر آن است. مستقر. از خالق باران بهاری تشکر کن، از خانه بیرون برو تا به سبزه نگاه کنی، مصمم به عبور از رودخانه، عبور از نهر و… و برکت روز بارانی را برای پیروزی در نبردی که در افسانه های باستانی به نام «آپوش» یا شیطان خشکسالی; همه مؤید این نظر هستند و نامگذاری این تاریخ در تقویم ایرانی اسلامی بر همین اساس صورت گرفته است.

از سوی دیگر، آرمان «حفاظت از محیط زیست» دستوری است که در آیات و منابع دینی آمده است و همه آنچه را که امروزه به عنوان محیط زیست می شناسیم، آیات ژرمنی نامیده شده است. از جمله ابتدای این توصیه، تلقی زمین – و امکانات آن – به عنوان یک حق جهانی در طول اعصار و در منطقه جغرافیایی، تا آنهایی که هر چیزی را که در تعریف کلمه محیط زیست در نظر گرفته شده است، انقیاد می دانند و بر مردم مسلط می شوند. . آن گاه آبادانی زمین را بر انسان واجب دانست و کار را به حدی پیش برد که زیاده خواهی از امکانات را در مسیر تکاملی راه سعادت ماندگار دانسته و در دنیا و آخرت و نهی از الناس. تخریب محیط زیست، او کسانی را طبقه بندی می کند که خدا آنها را دوست ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.