پیش بینی ورود خیل عظیم زائران مشهد مقدس به مناسبت عید سعید فطر

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زیارتی خراسان رضوی گفت: امسال در عید سعید فطر شاهد حضور گسترده زائران در مشهد خواهیم بود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز 30 فروردین ماه در ششمین جلسه ستاد خدمات گردشگری خراسان رضوی که در محل مدیریت برگزار شد، اظهار داشت: از 10 اسفند لغایت 15 فروردین میزبان بیش از 8.5 میلیون زائر بوده و با موفقیت سازماندهی و خدمت رسانی کرده ایم. زائران امام رضا (ع) را داشتیم. با وجود تمام مشکلات، کیفیت خدمات همچنان بالاست و امیدوارم با شناخت نقاط قوت و ضعف و ساماندهی تمامی شایستگی ها و مدل های مدیریتی، در شیفت های بعدی خدمات بهتری را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به دست آوریم.

وی افزود: مردم خراسان به ویژه مردم مشهد و سایر شهرهای مسیر این شهر در این خدمت و میزبانی داوطلبانه خوش درخشیدند. خدمت رسانی مردم مشهد به زائران بزرگترین دستاورد پذیرایی از زائران در نوروز 1401 است.

معاون هماهنگی و مدیریت فعالیت های زیارتی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه مسکن تلاش شده و دستگاه هایی مانند اداره کل آموزش و پرورش، استان و شهر مشهد تعطیل شده اند. نقش های اضافی و چرخه مسکن در این شهر شتاب می گیرد.» دستگاه هایی مانند استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز برای تامین مواد غذایی تلاش زیادی کردند. با وجود 8.5 میلیون مسافر در بازه زمانی مشخص، هیچ مشکلی در رساندن اقلام و کالاهای مورد نیاز به مردم نداریم.

گنابادی نژاد یادآور می شود: در حوزه حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی اقدامات خوبی انجام شده و مشکلی برای بازگرداندن زائران نداریم. قاعدتا در پیک های زیارتی قبلی برای بازگشت زائران مشکل داشتیم اما امسال حتی 13 فروردین اتوبوس و قطار به فضای مسافران اضافه شده است.بوی.

وی با اشاره به اینکه قطعا در خدمت رسانی به زائران ضعیف بوده ایم، تاکید کرد: اگر کمیته ای اقدامی نکرد، باید اقدامات آن احصاء و حل شود، مانند اینکه چرا آن کمیته اقدام نکرد. تمام تاییدیه های معلق باید به شدت نظارت شوند و گزارش های آنها تا 6 می ارائه شود.

فعالیت 137 سامانه و راهنمای تورهای زیارتی از اتفاقات خوب نوروز امسال است.

معاون هماهنگی و مدیریت فعالیت های زیارتی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: فاصله ما با خدمات اقامتی باید کوتاه باشد. تجربه نوروزی نشان می دهد که مدیریت کمیسیون مسکن با حوزه خدمات مسکن فاصله زیادی دارد و هماهنگی آن زمان زیادی می برد. در مجموع تجربه های خوبی در نوروز اتفاق افتاده است. کمک گرفتن از سامانه 137 و راهنمای تور، اتفاق خوبی است که در نوروز 1401 رخ داده است، باید راهنمایی برای زائران را نهادینه کنیم. راهنماهای زیارتی در ایام اوج زیارت باید 24 ساعته باز باشند.

گنابادی نژاد در خصوص نظارت بر قیمت ها اظهار می کند: این حوزه اعم از هزینه مسکن، خوراک و خدمات بیشترین تقاضا را داشته است. از همه دستگاه ها می خواهم در این زمینه برنامه ریزی جدیدی داشته باشند. مردم هنگام سوار شدن به تاکسی، درخواست پرداخت قیمت مشخصی را دارند. به همین دلیل ما می خواهیم این مسائل اساسا یک بار برای همیشه حل شود.

صداوسیما به زائران اطلاع رسانی نمی کند.

وی گفت: در بحث اطلاع رسانی به زائران در صورت عدم کارکرد شبکه های سراسری صدا و سیما، اطلاع رسانی به زائران قطع می شود. خواهش می کنم هماهنگ شود تا در سطح ملی این کار انجام شود. اطلاع رسانی به زائران مشهد به خراسان رضوی نمی رسد صدا و سیمای کشور باید زحمت بکشد.

زمان نوروز در مشهد از 10 اسفند تا 15 فروردین است

معاون هماهنگی و مدیریت فعالیت های زیارتی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: ایام نوروز در مشهد از 10 اسفند لغایت 15 فروردین; این در حالی است که در همین جلسه ستاد خدمات گردشگری آماری از مقاطع زمانی مختلف گزارش شد. بنابراین اگر آمار مربوط به این بازه زمانی نباشد معتبر نیست. اداره خراسان رضوي تابعي از دوران وجود در استان زائر بود نه تابع مدت وزارتخانه هاي مختلف.

گنابادی نژاد با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات عید سعید فطر افزود: تعطیلات عید سعید فطر در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود که طبیعتا در بقیه ایام هفته شرکت می کند و شاهد حضور پرشمار زائران در مشهد.”

وی افزود: ستاد خدمات گردشگری ستاد دائمی است و مناسبتی نیست. ما باید همیشه آماده پذیرایی از زائران باشیم. هر زمان که زائر داشته باشیم ستاد خدمات سیاحتی خراسان رضوی نیز فعال خواهد بود. نه اینکه عده ای فکر کنند بعد از نوروز تا دهه آخر هیچ کاری تمام نشده بود. کمیته ها باید در هر زمانی از سال در دسترس باشند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زیارتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به حجم جمعیت زائران ورودی به مشهد مقدس در عید سعید فطر، خواهان استفاده از تجربیات نوروزی در بخش اسکان و جبران ضعف های آن ایام هستیم. خدمات جاده ای مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، مجتمع های مسکونی و رفاهی و همچنین خدمات خودرو باید به اندازه کافی آماده شود. با وجود اینکه سه ماه مانده به عید نوروز به خدمات درمانی راهداری مراجعه کردیم، شکایات زیادی از خدمات درمانی خراسان رضوی در ایام نوروز داشتیم.

گنابادی نژاد گفت: همچنین لازم است اداره کل هواشناسی اطلاعات خوب و دقیق به مردم ارائه کند. ما در روزهای اخیر تغییرات آب و هوایی زیادی داشته ایم. همه باید بدانند در تعطیلات عید فطر هوا چگونه است و برای امروز آن برنامه ریزی کنند.

وی با انتقاد از خدمات ضعیف تلفن همراه در ایام نوروز گفت: خدمات رسانی در حوزه پوشش تلفن همراه نیز مردم را آزار می دهد و این خدمات ناخواسته را به مشهد نسبت می دهند. زائری که به مشهد می آید، از مشهد متوجه این ماجرا و مشکلات می شود. این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.