چند عادت ساده برای کنترل سطح کلسترول

[ad_1]

سطوح بالای کلسترول خون می تواند بر سلامت قلب و فشار خون طبیعی افراد تأثیر بگذارد و منجر به بسیاری از بیماری های سبک زندگی شود.

با این حال، به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد. اما زمانی که سطح کلسترول بد (LDL) در بدن بالا باشد، خطر تشکیل رسوبات چربی در رگ های خونی را به دنبال دارد که جریان خون را مختل می کند و حتی می تواند منجر به تشکیل لخته های خونی شود که باعث انفارکتوس می شود. انفارکتوس میوکارد یا به دست آورد. سکته.

کلسترول بالا اغلب به موقع تشخیص داده نمی شود زیرا بدن هیچ علامت هشدار دهنده ای ندارد. اما اگر غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده و ترانس مصرف کنید و سبک زندگی کم تحرکی داشته باشید، احتمال ابتلا به کلسترول بالا افزایش می یابد. کنترل سطح کلسترول اصلا کار سختی نیست و فقط باید برخی از عادات مضر را کنار بگذارید.

هندوستان تایمز چندین روش موثر برای کنترل سطح کلسترول خون را در مقاله ای پوشش می دهد:

غذاهای غنی از فیبر و ویتامین بخورید

مصرف غذاهای پرچرب مانند گوشت و لبنیات می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد زیرا در رسوب چربی در کبد نقش دارد. غذاهای غنی از ویتامین و فیبر مانند غلات کامل، آجیل، سبزیجات برگ دار و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سطح کلسترول را تنظیم کنید.

از غذاهای آماده پرهیز کنید

غذاهای فرآوری شده، کنسرو شده یا منجمد که حاوی مقادیر زیادی مواد نگهدارنده هستند را می توان برای مدت طولانی تری مصرف کرد که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

به طور منظم تمرین کن

ورزش نکردن می تواند منجر به تجمع چربی اضافی شود که به رسوب چربی در کبد و افزایش سطح کلسترول کمک می کند. ورزش منظم می تواند وزن و کلسترول را کنترل کند.

از سبک زندگی ناسالم خودداری کنید

مصرف الکل، سیگار کشیدن و سطوح بالای استرس نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارند. این مشکلات باعث افزایش فشار بر قلب و ایجاد اضطراب می شود. کاهش مصرف مواد غذایی ناسالم، اجتناب از الکل و سیگار می تواند به طور قابل توجهی سطح کلسترول را تنظیم کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.