کمپرسور کوپلند (Copeland) مدل کمپرسور کوپلند

برای مشاوره مـی توانید با کارشناسان فنی گروه مـهندسی مـهراسپند تماس بگیرید. شما می توانید انواع خرید هویه را نیز از سایت راد ابزار انجام دهید.

هیتر کمربندی با ترموستات

​Post has ​been c​re᠎ated ᠎by G SA C᠎on tent  Ge​nerator DE​MO!

هیتر فن دار کم مصرف

گیت صنعت طراح و تامین کننده انواع درایر جذبی کمپرسور از جمله درایر جذبی هیتردار ، درایر جذبی بدون هیتر یا هیتلس می باشد.

کمپرسور پیستونی در صنعت برودتی از جایگاه بسیار مهم و حیاتی برخوردار است. تیم طراحی و فروش درایر جذبی گیت صنعت برای حل مشکلات هوای فشرده مجموعه های مختلف با توجه به نوع و شرایط کاربرد راه حل های متناسبی را ارائه می دهد.

با پیشرفت صنعت و به دنبال آن پیشرفت صنایع برودتی، شیمیایی و پتروشیمی، تغییرات مهم و کاربردی در طراحی و ساخت این نوع کمپرسور ها به وجود آمد.

قیمت هیتر کمربندی

طراحی حلقه می تواند شامل ویژگی های نصب مانند زبانه های نصب ریخته گری، درج های رزوه ای و سوراخ های حفر شده باشد.

عناصر حلقه و یا نواری- تسمه ای برای گرمایش تماسی روی ماشین ها و برای گرم کردن قالب ها و ابزارها، عمدتاً در صنایع پلاستیک، ریخته گری و لاستیک استفاده میشوند.

هیتر کمربندی کمپرسور

المنت ها انواع مختلفی دارند که یکی از آنها المنت گرد (حلقه ای یا تسمه ای) است. در میان دیگر انواع کمپرسورها، کمپرسور سیلندر پیستونی، بیش تر از سایر انواع مورد استفاده صنایع قرار می گیرد. This  post h​as been c reat᠎ed with G​SA Content G​enerator Demoversion!

خرید هیتر کمربندی

شرکت برنا الکترونیک تولید کننده باند هیتر در انواع مختلف از نظر ابعاد، ولتاژ و توان می باشد. کمپرسور پیستونی منیروپ دانفوس دارای ضریب عملکرد مناسب و صدا و لرزش کم نسبت به کمپرسورهای سیلندر پیستونی سمی هرمتیک یا نیمه بسته هستند و از آنها در ساخت مینی چیلرها و سردخانه استفاده میشود.

برای افزایش راندمان درایر حتما از تله آبگیر استفاده شود. در سالهای بعد از جنگ با تغییر مدیریت و رویکرد جدید تولیدات و فروش افزایش یافت.

بعد از معرفی این تجهیزات سه پروژه شبیه سازی سیکل تبرید، تشریح یک برج و ایستگاه تقویت فشار با تجهیزات recycle، separator ، adjust ، هیتر و کولر ، کمپرسور ، میکسر ، پمپ و نحوه تعریف کردن موادی که در کتابخانه نرم افزار وجود ندارند و نحوه خروجی گرفتن از نرم افزار به طور کامل تشریح شده است.

فوم تشکیل شده درون کارتر قابلیت پمپ شدن ندارد و در ضمن گاز فریونی همراه روغن، خاصیت اصطکاکی دارد بعد در نتیجه قطعات روغنکاری مناسبی نخواهند داشت و همانطور کـه در تصویر مـی بینید مـهمترین قطعه ای کـه از این پدیده آسیب خواهد دید، بوش های اصلی کمپرسور و بوش پمپ روغن هست و متعاقب آن تمامـی یـاتاقان ها، سیلندر و دیگر اجزا کـه دارای تلورانس های کمـی هستند نیز آسیب خواهند دید.

با توجه به نوع هیتر برقی میتوانید زمان آن را از 1 تا 24 ساعت تنظیم کنید. درایر جذبی حتما باید در دوره های هفتگی و ماهانه از نظر: کیفیت مواد جاذب، کارکرد شیرهای برقی و سایر موارد مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات یدکی نمود.

در درایر جذبی هیتر دار برج ها در هنگام ورود به فاز احیاء توسط خط هوای خشک و دمش هوای گرم توسط بلوئر به داخل برج و تماس با مواد جاذب، ریکاوری می شوند.

برج اول در زمان شروع کار به صورت فعال عمل می کند و پس از اشباع مواد جاذب رطوبت داخل برج اول، برج دوم فعال شده و برج اول در وضعیت بازیابی یا ریکاوری قرار می گیرد.

در صورتی که به هر دلیلی اختلاف فشار روغن و فشار محفظه کمپرسور از حد مجاز کمتر شود، کنترل کننده فرمان قطع صادر خواهد نمود که این فرمان با گرم شدن المان حرارتی نصب شده در داخل دستگاه همراه می باشد و تقریباً دو دقیقه پس از شروع کاهش فشار روغن، کنترلکننده کمپرسور را خاموش میکند.

پوسته کمپرسور پیستونی : پوسته یا همان بدنه کمپرسور قسمتی از کمپرسور می باشد که دیگر قطعات در داخل آن قرار می گیرد.

و برای جلوگیری از کاهش دمای کمپر­سور در هوای سرد محیط می ­توان کمپر­سور را عایق کرد­. هیتر این ابزار فوق العاده به خوبی از حرکت ماده مبرد جلوگیری می کند و دمای ماده مبرد را در بالاترین حالت ممکن از سردترین نقطه دستگاه حفظ می کند.

با پر شدن کارتر از فوم، شاتون ها آزادی عمل حرکت پیدا نمـی کنند و نتیجه آن افزایش آمپر مصرفی و ضربات هیدرولیکی است.

وجود رطوبت در هوای فشرده باعث شده که صنایع مختلف جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات و ماشین آلات درصدد استفاده از روش های برای حذف رطوبت کنند.

کمپرسور پیستونی یا نام دیگر آن کمپرسور رفت و برگشتی، یکی از قدیمی ترین کمپرسور های مورد استفاده بشر می باشد.

استفاده از درایر یا خشک کن هوای فشرده بهترین روش برای حذف رطوبت از هوا می باشد. در صنایع جهت خشک کردن هوای تحت فشار از درایر جذبی هوای فشرده به عنوان مکمل کمپرسور استفاده می شود.این مدل درایر در سایز ها و ابعاد مختلف ساخته می شود از نظر کارکرد به دو مدل درایر جذبی هیتردار و درایر جذبی بدون هیتر heatless air dryer تقسیم بندی می شود.

مشعل ها: مشعل های مورد استفاده در هیتر ها و کوره هوای گرم معمولاً از نوع گازی، گازوئیلی،دو گانه سوز، به ندرت نفتی و یا حتی برقی می باشند.

لازم به ذکر است که در سیستم تبرید و سردخانه به صورت متداول از روغن پلی استر و و روغن مینرال استفاده می گردد و توصیه می گردد به هیچ عنوان روغن PO و MO با یکدیگر ترکیب نشوند.

مواد جاذب دارای از دانه های ریز با ابعاد مختلف و اشکال گوناگون تشکیل شده است، این دانه ها دارای منافذ ریزی هستند.

درایر تبریدی برای کاربرد های صنعتی مانند سیستم های پنوماتیکی و رنگ پاشی گزینه مناسبی می باشد. تغییر رنگ مواد جاذب رطوبت موجود در برج های درایر می تواند در تعیین کیفیت این مواد موثر باشد برای به این صورت که با تغییر رنگ دانه های نقلی شکل مواد جاذب رطوبت به رنگ قهوه ای یا زرد پر رنگ نشان دهنده زمان تعویض این مواد می باشد.

در این بین برخی صنایع به هوای فشرده با درصد خلوص بالاتری احتیاج دارند، استفاده از درایر جذبی هوای فشرده می تواند برای کاربرد های حساس که نیاز به رفع رطوبت با نقطه شبنم حتی بالاتر از منفی 60 دارند گزینه مناسبی باشد.

هدف اصلی از هیتر کارتر ، جلوگیری از حرکت ماده مبرد و مخلوط شدن آن با روغن موجود در کمپرسور می باشد در واقع وظیفه اصلی هیتر کارتر در چرخه تبرید است با استفاده از این قطعه از چگالش ماده مبرد در کمپرسور جلوگیری می شود و ماده مبرد را در دمای بالاتر از سردترین قطعه سیستم نگه میدارد و به هنگام فعال شدن کمپرسور سیال مبرد به جوش آمده و می تواند با روغن مخلوط شود و یک فوم سفید رنگ را تشکیل و همه فضای کارتر را پر کند برای جلوگیری از این اتفاق از هیتر کارتر در کمپرسورها استفاده می شود .

ساختار درایر جذبی هوای فشرده به گونه ای است که همیشه 3/1 مواد جاذب رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی مواد به صورت رزرو در برج باقی می ماند، بنابر این در زمان تعویض مواد داخل برج ها نیازی به تعویض کل مواد جاذب نیست و تنها قسمت مصرف شده که تغییر رنگ داده و کارایی خود را از دست داده است تعویض می گردد.

در این جلسه قصد داریم به ادامه مباحث جلسه قبل که شامل تجهیزات مقدماتی استفاده شده در شبیه سازی شامل پمپ، کمپرسورهای رفت و برگشتی و سانتریفیوژ، هیتر، کولر، separator و عملگر adjust است، بپردازیم.

شیر برقی شامل یک بوبین می باشد که دو سر سیم آن به فاز ونول وصل میشود و با برقراری برق حوزه مغناطیسی و در نتیجه خاصیت آهنربایی ایجاد می کند.

کمپرسور های رفت و برگشتی از نظر عملکرد، شباهت زیادی به محفظه احتراق خودروها دارد، اما با این تفاوت که در هنگام فشرده سازی سیال، خبری از جرقه و انفجار نیست و سیال فشرده و متراکم شده، باید از سمت شیر خروجی، خارج شود.

شاید مهم ترین دلیل این است که نصب مدار دیفراست گاز داغ نیازمند تهیه قطعات اضافی است.اضافه کردن شیر برقی EVUL و لوله کشی بیشتر، هزینه تمام شده پروژه را افزایش می دهد.

هیتر برقی فن دار قدرت گرمایشی بیشتری دارد. با توجه به آنکه امکان دارد هنگام شب، قرار گرفتن اشیایی مانند پتو بر روی فن هیتر خطرساز باشد، بهتر است در شب از فن هیتر استفاده نکنید.

در کاربرد هایی که در دمای پایین انجام می شود، به دلیل شرایط دمایی استفاده از درایر تبریدی توجیه نداشته و درایر جذبی می تواند گزینه مناسبی جهت استفاده باشد .

ولی پس از مدتی در طول چرخه جریان سیال مبرد سبب برگشت این روغن به کارتر میشود. همانطور که در بخش بالا توضیح داده شد، فرآیند کار درایر تبریدی به وسیله تقطیر و جذب رطوبت توسط مواد جاذب رطوبت انجام می شود و هیچ فرآیند شیمیایی در طول کار خشک کردن هوا اتفاق نمی افتد.

هوای فشرده شده از با عبور از برج های درایر با این دانه ها برخورد کرده و ذرات آب موجود در هوا، ما بین ذرات گیر می افتد و هوا به علت اینرسی پایین به سرعت از میان منافذ عبور می کند.

در درایر جذبی بدون هیتر احیاء مواد جاذب از طریق عبور هوای خشک از برج مورد نظر اتفاق می افتد.

در حین انجام عمل جذب به علت تبدیل از حالت بخار به مایع گرما تولید می شود. در این شرایط مایع سرد کننده به دلیل سنگینی در زیر روغن در کارتر کمپرسور قرار میگیرد.

مایع مبرد شروع به اشباع شدن و خروج از فاز مایع بودن می­ کند­. از لحاظ ظاهری به پنج دسته با تقسیم می شوند.

و باز کردن این دسته هیتر مشکل می باشد کاربرد کمتری نسبت به سایر المنتها دارد. زیرا در همه سیستم های سرمایشی کمپرسور قیمت هیتر کمربندی وجود دارد.

بازگشت ماده مبرد به کارتر در هنگام خاموش بودن سیستم یک مشکل جدی به حساب میآید. ساخت استخر علاوه بر هزینه بر بودن نیاز به سیستمی برای پاکسازی آب و گرمایش مورد نیاز دارد که عوامل مهمی به حساب می آیند.

این برفک باید توسط هیتر المنت یخچال آب شده تا یخچال بتواند به درستی عمل خنک سازی را انجام دهد.

لذا در صورت مشاهده کف کردن روغن چیلر تراکمی و بروز پدیده یخ زدن کمپرسور سردخانه و چیلر باید نواقص عنوان شده را رفع گردد.

باید محدودیتی برای هیتر تنظیم شود که دمای روغن بیش از اندازه بالا نرود. درایر تبریدی یا Refrigration Air Dryer مانند یخچال یا آبسرد کن های عمومی کار می کند، به این صورت که مبدل در این سیستم توسط سیستم تبرید تراکمی خنک می گردد و با عبور هوا از مبدل دمای هوا را تا نقطه شبنم 3 درجه سانتیگراد کاهش می دهد و با این روش رطوبت و بخار موجود در هوا را از آن جدا می کند.

مزیت این مدل نسبت به مدل های دیگر میزان مصرف هوای خشک کمتر و در نهایت افزایش راندمان کلی سیستم هوای فشرده می باشد.

این مدل از یک ساختار اصلی تشکیل شده است که بنا به افزایش ظرفیت می توان از تعداد ماژول بیشتری روی پایه ها استفاده نمود.

زمانیکه قصد استفاده از فن هیتر را ندارید، آن را از برق جدا کنید. درایر جذبی ماژولار یا چند تکه، جدید ترین مدل از بین درایرهای جذبی هوای فشرده می باشد.

در جدول زیر به مدلهای مختلف کمپرسورهای سیلندر پیستونی منیروپ دانفوس به همراه قدرت و ظرفیت آنها و همچنین توان هیتر مناسب و مبرد سازگار جهت شارژ در این مدل کمپرسورها اشاره شده است.

در سال 2010 توجه شرکت باعث میشود دو جایزه معتبر زیر محیطی را به خود اختصاص دهد. وقتی روغن با مبرد مخلوط می­شود باعث می­شود مقدار گرانروی روغن کم بشود که این پدیده منجر به کاهش سطوح روغن کاری تجهیزات دوار کمپرسور از قبیل میل­ لنگ، بوش یاتاقان­ها و …

ظرفیت این نوع درایر از 5 متر مکعب در دقیقه تا 400 متر مکعب در دقیقه است و از نظر راندمان و مصرف انرژی از مدل های دیگر به مراتب رتبه بهتری را دارا می باشد.

در این مدل درایر دی سی کانت مقدار 15 الی 17 درصد هوای فشرده صرف احیاء می گردد. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید المنت فنری ، مدل سیم المنت را مشخص نمایید.

اجازه ندهید هیچ جسم خارجی به شبکههای فن هیتر ورود پیدا کند. فوم روغن با ورود بـه سیلندر باعث ضربات هیدرولیکی شده و سوپاپ ها و شاتون ها مـی شکنند.

و با ورود به قسمت سیلندر باعث شکستن سوپاپ های دیسچارج­، پارگی و­ا­شر­ها و شکستن شاتون­ ها و پیستون­ ها و فرار روغن از کمپر­سور­ شوند­.

درایر جذبی کمپرسور از دو برج که حاوی مواد جاذب رطوبت است ساخته شده که این دو برج به صورت تعویضی عمل خشک کردن هوا را انجام می دهند.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.