7 نکته برای به حداقل رساندن تأثیرات پس از اتمام یک دوره آموزشی خارج از دفتر

[ad_1]

پژوهشگر و مدرس پژوهشکده آموزش و پرورش با تشریح جنبه های مهم نظام آموزشی کشور در دوران شیوع کرونا، هفت توصیه را برای کاهش تاثیر تعطیلی مدارس ارائه کرد: آموزش مستقیم.

حیدر تورانی در گفت وگو با ایسناوی گفت: با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر ابعاد مختلف زندگی انسان ها و تاثیرات سیستم آموزشی در جهان که منجر به تعطیلی مدارس در بیش از 188 کشور شده است، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، گفت: گفت: “ناراحت کننده.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که کودکان به دلیل کاهش عملکرد تحصیلی 10 تریلیون دلار در طول عمر خود از دست می دهند. این کاهش درآمد برای هر کودک معادل از دست دادن یک سال درآمد بازار کار در طول اشتغال آنها است.

او گفت: “سرمایه گذاری در فناوری برای حمایت از یادگیری بین مدرسه ای برای مدارس و دانش آموزان آنها برای آینده قابل پیش بینی ضروری است.” و توسعه (OECD) قبل از بحران کرونا به یک پلتفرم پشتیبانی موثر آموزش از راه دور دسترسی داشتند.

12 جنبه مهم نظام آموزشی کشور

تورانی در ادامه ابعاد مهم پیش روی نظام آموزشی کشور را برشمرد و اظهار داشت: «انباشته شدن افت تحصیلی از گذشته»، «رشد ضعیف روانی اجتماعی» کودکان خردسال، «سلامت روانی کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف کاهش می‌یابد»، «آسیب‌پذیری». «بیشتر خردسالان به دلیل نداشتن مهارت‌های اولیه، آموزش ناتوانی‌های یادگیری، فقر زیست‌محیطی و به خطر افتادن سلامت و سرمایه مغزی»، «وجود تعداد زیادی دانش‌آموز محروم و مستضعف در کشور و عدم دسترسی آنها به آموزش مجازی» آسیب‌پذیری دانش‌آموزان در برابر «معلولیت»، «عدم وجود زیرساخت‌های فناوری لازم»، «کاهش زمان تدریس»، «عدم مهارت و تمایل معلمان به تدریس موثر در فضای مجازی و آنلاین»، «افزایش نابرابری و شکاف یادگیری بین دانش‌آموزان». “، “افزایش بازمانده از تحصیل “علل” افت تحصیلی “و” پیامدهای منفی بر اقتصاد خانواده‌های نیازمند یکی از جنبه های کلیدی پیش روی نظام آموزشی کشور است.

وی افزود: بنابراین کاهش چشمگیر یادگیری و مهارت های پایه و ترک تحصیل دانش آموزان یکی از مهم ترین پیامدهای تعطیلی آموزش عمومی برای نظام است. عواقب آن به راحتی قابل غلبه نخواهد بود.

7 نکته برای به حداقل رساندن تأثیرات پس از اتمام یک دوره آموزشی خارج از دفتر

این محقق و مدرس پژوهشکده آموزشی با توجه به تجربیات بین‌المللی و توصیه‌های سازمان‌های سیاست‌گذار علمی، آموزشی و فرهنگی در سراسر جهان برای کاهش تأثیر تعطیلی آموزش‌های حضوری توصیه‌هایی را ارائه کرده و گفت: سنجش میزان پذیرش دانشجو ۱۴۰۱ . اندازه گیری شکاف های یادگیری اولین گام در توسعه برنامه های جبران خسارت و بازیابی است. این ارزیابی ممکن است در کلاس درس انجام شود و اطلاعات به دست آمده از ارزیابی باید در اختیار معلم و والدین دانش آموز قرار گیرد.

تورانی افزود: ثانیاً برای تسریع در یادگیری و جلوگیری از نابرابری های یادگیری در بین دانش آموزان برنامه های شفاف، به موقع و عمیق ارائه شود تا این مداخله به عنوان رویکردی نظام مند تلقی شود. این مداخلات در تمام سطوح و سطوح آموزشی به ویژه دوره ابتدایی (خواندن، نوشتن، علوم، ریاضی و شایستگی عاطفی اجتماعی) مورد تاکید قرار می گیرد.

مدت آموزش را با استفاده از کلاس های آخر هفته (پنجشنبه) و حتی تعطیلات افزایش داد و یک کلاس تابستانی برای همه دانش آموزان باز کرد (مناسب برای مدارس و کلاس های درس، در صورت ارزیابی مبتنی بر، عمومی و ناقص) یا به طور خاص برای دانش آموزان کودکان را دارای یادگیری می داند. معلولیت را به عنوان توصیه سوم مطرح می کند و معتقد است برای این منظور باید محرک ها، انگیزه ها، تعاملات و مشوق های لازم برای مشارکت حداکثری معلمان، دانش آموزان، خانواده ها و حتی مدیران مدارس در نظر گرفته شود.

مدرس مؤسسه تعلیم و تربیت ادامه داد: توصیه چهارم، می‌توان گفت، نیاز به ارتقای اثربخشی و کارایی آموزش از آموزش هدفمند (گروه‌بندی بر اساس سطح یادگیری در یک دوره زمانی) و در روزهای عادی مدرسه، هدفمند است. اردوهای آموزشی). سال تحصیلی) و از روش های آموزشی هدفمند استفاده خواهد شد.

وی گفت: تربیت معلم باعث تقویت مهارت‌های تدریس و ارائه برنامه‌های آموزشی تخصصی در گروه‌های کوچک (یک تا چهار یا حتی هفت دانش‌آموز/معلم) و ارائه برنامه‌های آموزشی یادگیری خودراهبری مانند آموزش هدفمند، برنامه‌های خودآموزی از دیگر توصیه‌ها است. که در آن دانش آموزان می توانند گام به گام به سمت تسلط و تسلط بر مهارت های اساسی بروند.

تورانی در خاتمه تاکید کرد: جبران کاهش یادگیری ناشی از کرونا مستلزم تدوین برنامه‌های جامع و بلندمدت با تمرکز بر موضوعاتی مانند تامین مالی، تشکیل جوامع، یادگیری حرفه‌ای، آموزش اصولی در مورد موضوع و برنامه‌ریزی حل است. با افول یادگیری، آگاهی خانواده و جامعه و دستیابی به حساسیت دوگانه و پاسخگویی مبتنی بر شواهد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.